IDA CHRISTINE GUSTAFSSON

Still unemployed

Publicerad 2013-04-15 18:46:41 i Foton, Min vardag,

Det är riktigt spännande att bo i detta avlånga land, häromdagen snöade det och imorse när jag  var ute på promenad var det närmare 15 grader – PLUS! Sjukt skönt att vara ute utan en tjock vinterjacka eller paraply. Tidigare idag fick jag reda på att jobbet jag hoppats på inte kommer att bli av, inte för tillfället i alla fall då de inte kommer att anställa fler som de hoppats på, så vädret får gärna stanna på 15 grader och slå över till sommar asap då jag ändå bara går hemma. Det verkar tyvärr bli en arbetslös sommar i Sverige, vågar man hoppas på sol och bad?

Så till alla er som har massa kontakter, ge mig ett jobb! Skämt å sido, men jag kunde inte i min vildaste fantasti tro att det var så här svårt att få ett jobb. Söker dagligen jobb och visst att jag är ”kräsen”, men inte överdrivet.  Får väl byta taktik snart då detta inte verkar vidare effektivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela